1. METODO PAVADINIMAS
Abipusis mokymas
2. TIKSLAS
Šį metodą taikau 9- tų
klasių mokiniams, kuriems sunkiai sekėsi suprasti skaitomus tekstus, ir laikau
vienu veiksmingiausių mokymosi metodų. Jis pagrįstas struktūruotu mokytojo ir
mokinių pokalbiu skaitant ir aptariant tekstą nedideliais fragmentais,
dažniausiai pastraipomis.
Taikant
šį metodą mokymasis vyksta dviem lygiais: mokomasi teksto turinio ir kartu
mokomasi suvokimo strategijų: apibendrinimo, klausimų kėlimo ir aiškinimosi.
3. PRIVALUMAI
Kiekviena
taikoma strategija turi savo tikslus. Apibendrindami mokiniai mokosi nustatyti
svarbiausią informaciją. Formuluodami klausimus mokiniai pirmiausia taip pat
turi nustatyti svarbiausią informaciją, o tada suformuluoti su ja susijusį
aiškų klausimą. Aiškinimasis ypač svarbi strategija tiems, kurie turi teksto
supratimo sunkumų. Įprastai tokie mokiniai nėra įgudę stebėti savo suvokimo ir
iš esmės skaitydami ir nesuprasdami teksto dalies nejaučia diskomforto.
Skaitymo tikslu jie laiko teksto perskaitymą, o ne supratimą. Skatinami
nurodyti neaiškias vietas ir jas aiškintis, tokie mokiniai įgyja supratimo, kad
tekstas gali būti neaiškus dėl įvairių priežasčių ir yra būdų tiems neaiškumams
išsiaiškinti.
Abipusio
mokymo metodas dažniausiai taikomas dirbant su informaciniais tekstais. Tačiau
jis gali būti taikomas ir grožiniam tekstui aptarti. Tada mokytojo užduotis
galima šiek tiek modifikuoti. Prasminga, be aptartų strategijų, mokinių dar
prašyti taikyti įsivaizdavimo strategiją – žodžiais nusakyti, ką jie
įsivaizduoja perskaitę grožinio teksto dalį.
Labai norėčiau sužinoti apie šį metodą daugiau!
AtsakytiPanaikintiNorėčiau išbandyti
AtsakytiPanaikinti