Švenčionėlių
Karaliaus Mindaugo gimnazijoje sėkmingai įgyvendinta regeneruojančios
vietokūros programa
Pagal
švietimo pažangos programą „Tūkstantmečio mokyklos“ Švenčionėlių Karaliaus
Mindaugo gimnazijoje sėkmingai įgyvendinta „Regeneruojančios vietokūros
edukacinė programa", kuri per šešis mėnesius transformavo ne tik mokyklos
aplinką, bet ir dalyvių požiūrį į bendruomenės kūrimą. Programa, trukusi 60
akademinių valandų, bendram kūrybiniam
procesui subūrė 20 aktyvių 6–8 klasių mokinių
ir trijų dalykų mokytojas - biologijos mokytoją Daivą Gaidamavičienę,
anglų kalbos mokytoją Zitą Karneckienę bei dailės mokytoją Alfredą
Karovackienę.
Vietokūros
edukacinę programą įgyvendino ir veiklas
moderavo lektorius Aurimas Ražanauskas kartu su Ieva Ginkevičiūte, jiems
talkino gausus būrys talentingų menininkų: Saulė Norkutė, Mantvydas Vilys,
Dovas Vyšniauskas, J. Moong Santoso Pribadi, Alė Janonytė-Mulienė ir Žymantas
Dečkus.
Nuo
tyrinėjimo iki kūrimo
Programos
pradžioje, kovo–gegužės mėnesiais, dalyviai giliai tyrinėjo mokyklos
teritorijos aplinką ir istoriją. Buvo nuostabu stebėti, kaip mokiniai iš naujo
atrado erdves, kuriose kasdien leisdavo laiką, bet niekada anksčiau nepastebėdavo jų panaudojimo
galimybių.
Pirmajame
etape dalyviai išmoko, kas yra bendrakūra ir vietokūra, praktiškai tyrinėjo
erdves per jausmus ir pojūčius, kūrė pirmuosius prototipus. Dailės, anglų
kalbos ir biologijos mokytojos aktyviai dalyvavo procese, atrasdamos naujų būdų
integruoti kūrybą į savo dalykus.
Kūrybinės
dirbtuvės ir realių objektų kūrimas
Intensyviausias
periodas vyko gegužės–birželio mėnesiais, kai teorija virto praktika.
Garso kūrybinės dirbtuvės atskleidė, kaip garsas formuoja erdvės atmosferą, o
spalvų tyrimai parodė, kaip vizualūs sprendimai keičia objektus ir erdves.
Birželio
10-13 dienomis mokyklos teritorijoje vyko tikras statymas – trys vietokūros objektai iš idėjų
virto realybe. Matydami, kaip jų vizijos materializuojasi, mokiniai suprato,
kad kartu kurdami naujus aplinkos objektus jie gali realiai keisti fizinę ir
kartu emocinę ugdymosi aplinką, puoselėti pagarba ir palaikymu grįstus
tarpusavio ryšius, turėti galimybes rinktis ir priimti sprendimus vietokūros procese.
Tvarūs
rezultatai ir bendruomenės įsitraukimas
Paskutinis
programos etapas, įvykęs 2025 m. rugsėjo 8-9 d., buvo skirtas patyriminio
mokymosi refleksijai ir proceso įsivertinimui. Sukurti projektai buvo
pristatyti bendruomenei baigiamojo renginio metu. Aptarti ir galimi tolimesni
žingsniai ir suplanuota, kaip užtikrinti vietokūros tęstinumą gimnazijoje,
integruojant objektus į mokomuosius dalykus ir kuriant projekto priežiūros
planus.
Baigiamajame
renginyje mokyklos bendruomenė turėjo galimybę susipažinti su visais trimis
projektais. „Visa bendruomenė buvo sužavėta, kokių brandžių idėjų pateikė ir
jas įgyvendino šios programos komanda", – džiaugėsi gimnazijos direktorė
Asta Turskienė. Šis projektas parodė, kad mokiniai gali būti ne tik mokyklos
aplinkos naudotojai, bet ir kūrėjai. Jie išmoko, kad jų balsas ir veikla gali
realiai keisti aplinką.
Programa,
finansuojama Europos Sąjungos „NextGenerationEU" lėšomis, tapo pavyzdžiu
kitoms mokykloms, kaip per meną ir bendruomenės įsitraukimą galima kurti
tvarias ir prasmingas edukacines erdves.
Švenčionėlių
Karaliaus Mindaugo gimnazijos „Tūkstantmečio mokyklų“ projekto kultūrinio
ugdymo koordinatorė Zita Karneckienė
Projektas finansuojamas Europos
Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio
mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Keletas akimirkų iš projekto:
Programos komandos formavimas, tikslų ir plano kūrimas, aplinkos tyrinėjimo būdų numatymas.
Idėjų generavimas
Projektinių darbų tobulinimas
Vietokūros programos
projektų įgyvendinimas
Vietokūros projektų įgyvendinimas
Vietokūros projektų įgyvendinimas
Vietokūros projektų pristatymas gimnazijos
bendruomenei
Vietokūros projektų
pristatymas gimnazijos bendruomenei
Vietokūros projektų
pristatymas gimnazijos bendruomenei
Sukurtų projektų
išbandymas
Regeneruojančios programos sėkmių aptarimas, refleksija
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą