2018 m. balandžio 19 d., ketvirtadienis


MOKOMĖS KITAIP 

Yra sukaupta daug žinių apie geros pamokos organizavimo būdus ir metodus, tačiau nėra vieno recepto, garantuojančio pamokos sėkmę. Atrasti veiksnius, didinančius pamokos efektyvumą, padeda kolegialus mokymasis. Gimnazijoje organizuota pamoka, kurioje mokiniais, vertintojais, stebėtojais buvo patys mokytojai. Darbas pamokoje, diskusijos, pastebėjimai, patarimai, atskleidė galimybes kaip galima tobulinti pamokų kokybę.




2018 m. kovo 12 d., pirmadienis

Lietuvos vokiečių kalbos mokytojų asociacija 2017-10-13 - 2017-12-31 vykdė projektą "Mokymai: Medijų raštingumas multiplikatoriams". Projektą rėmė Vokietijos Federacinės Respublikos ambasada Vilniuje. Projekto vykdytojas - Lietuvos vokiečių kalbos mokytojų asociacija bendradarbiaudama su Tolerantiško Jaunimo Asociacija. Projekto idėjos autorius p. Anna Nowodworska (DAAD, LEU). Projekto pagrindinis renginys - mokymai vyko spalio 13 d. Vilniaus universitete Filologijos fakultete. Projekte dalyvavo10 komandų iš visos Lietuvos. Šis projektas -  puikaus tarpdalykinio bendradarbiavimo pavyzdys siekiant saugumo nuo išorės grėsmių, gerovės ir tolerancijos mūsų šalyje.
Į šį projektą buvo atrinkta ir mūsų gimnazija. Anglų ir vokiečių kalbų mokytoja Zita Karneckienė ir gimnazijos IV a klasės mokinė Vytautė Rukšėnaitė dalyvavo mokymuose bei surengė renginį "Kaip apsaugoti savo duomenis" Švenčionėlių Mindaugo gimnazijoje. Apie renginį  plačiau:
https://www.ldv.lt/images/PDF/Miteinander/2017_Herbst/vokieciu_miteinander_priedas_2_int.pdf

Mokytojo TV - tikras metodinės veiklos lobynas


http://mokytojotv.blogspot.lt/

2018 m. vasario 23 d., penktadienis

DIAGNOZĖ - MOKYTOJAS


Vasario 24d. neformaliojo klubo ,,Diagnozė - mokytojas" susitikime buvo analizuojama diferencijavimo ir individualizavimo nauda, būdai bei galimybės pamokose. Pavaduotojai A. Činčikienė pasidalinus  V. Bacio seminaro ,,Šiuolaikinė pamoka pagal Geros mokyklos koncepciją" įspūdžiais, mokytojai ilgai diskutavo apie geros pamokos kriterijus ir jų reikšmę pamokos kokybei.

2017 m. gruodžio 4 d., pirmadienis

MT ir metodinių grupių posėdžiai 
,,Diferencijavimas ir individualizavimas. Patirtys ir galimybės"

Lapkričio mėn. mokytojai dalinosi patirtimi apie individualizavimo ir diferencijavimo galimybes pamokose. Metodiniuose susirinkimuose aptarė motyvacijos, diferencijavimo bei individualizavimo sąsajas, savą patirtį, sėkmes ir nesėkmes. Įrodyta, kad ugdymas yra sėkmingas tada, kai ugdymo turinys, mokymo metodai pritaikomi skirtingiems klasės mokinių sugebėjimų lygiams, poreikiams, mokymosi stiliams. Todėl visose grupėse mokytojai ieškojo efektyvių metodų, nukreiptų į mokinių intelektinius polinkius, stiprinančių mokinių mokymosi motyvaciją, skatinančių mokytojo ir mokinių bendradarbiavimą mokantis. Mokytojų gerosios patirties pavyzdžiai aprašyti ,,Patirties skrynioje"
INTEGRUOTA BIOLOGIJOS - ETIKOS PAMOKA 
,,AIDS: deriau žinoti"


Gruodžio 4 d. įvyko integruota biologijos - etikos pamoka 
,, AIDS - geriau žinoti" . Mokiniai analizavo ŽIV plitimo būdus, situaciją Lietuvoje ir Europoje, aptarė svarbiausias vertybes, būtinas norint išvengti užsikrėtimo ŽIV bei suprasti ir padėti užsikrėtusiems.

2017 m. lapkričio 2 d., ketvirtadienis

Vaizdo pamokų kūrimas

Lapkričio 2 dieną gimnazijos mokytojai susirinko į metodinį grupės „Diagnozė - mokytojas“ užsiėmimą „Vaizdo pamokų kūrimas“. Užsiėmimo metu buvo parodytos vaizdo pamokos kūrimo galimybės; mokytojai turėjo progą išbandyti Apowersoft Free Online Screen Recorder priemonę. Medžiagą ir nuorodas galite rasti čia.

2017 m. spalio 14 d., šeštadienis

ATVIRA ETIKOS PAMOKA

 Spalio 13d. I a klasėje mokytoja Vilhelmina Urbonienė vedė atvirą etikos pamoką ,,Kuo skiriasi tavo žvilgsnis nuo tavo požiūrio“?
 Mokiniai pasirašė pamokos Sutartį su savimi, kurioje nurodė kokio rezultato tikisi, o pamokos pabaigoje įsivertino.
 Pamokoje mokiniai atliko savęs pažinimo testą, skirtą žvilgsnio ir požiūrio nustatymui,  dirbdami grupėse, atliko užduotis, sukūrė po citatą (citata nugalėtoja: “ Prisipažinti suklydus, nesmerkiant kito dėl jo kaltės, augti kartu nepakenkiant, nes požiūrio esmė – geradarybė“).
 Pamokoje įgytos žinios  įtvirtintos naudojant „ Vertybių korteles“. Mokiniai Rolandas ir Džiugas puikiai atliko pamokos ekspertų vaidmenis, padėjo klasiokams atlikti užduotis.

 Plačiau apie pamoką - tinklaraščio puslapyje ,,Patirties skrynia".
 Ačiū mokytojai Vilhelminai Urbonienei už pamoką ir naujas idėjas.

2017 m. gegužės 17 d., trečiadienis

Tinkercad.com

Šauni 3D modeliavimo programėlė. Siūlau išbandyti. Labai intuityvi, paprasta, lengvai išmokstama, nereikia diegti, užtenka prisijungti: https://www.tinkercad.com/

2017 m. balandžio 29 d., šeštadienis

Balandžio 27 – oji lietuvių kalbos ir literatūros metodinė diena

            I c klasės mokiniai dalyvavo atviroje pamokoje „Semantinė pasakos „Tėvas neregys“ analizė“, kurią vedė mokytoja Nijolė Daubarienė. Pamokoje aiškintasi, kaip ir kodėl stebuklų pasakoje užkoduotos šiandienos žmogui svarbios siekiamybės. Mokiniams buvo pateiktas Greimo struktūrinės pasakos analizės modelis, teksto prasmės kvadratas. Aktualizuotos stebuklų pasakos veikėjų ir šiuolaikinio žmogaus vertybinės sąsajos.
Integruotas renginys „Kūrybos platforma: spalvos muzikos ir žodžio žaismė“, vykęs gimnazijos aktų salėje,skirtas mokinių kūrybiniams gebėjimams lavinti, saviraiškos galimybėms plėtoti. Kas yra kūryba? Iš ko ji gimsta? Iš noro pasakyti pasauliui ką nors prasmingo? Kas ji -širdies klyksmas ar džiaugsmo daina? - į tokius klausimus bandyta atsakyti renginyje.Atsakymų būta įvairių: improvizuota mokinės sukurtos pjesės fragmento repeticija, mokinių piešinių pagal pasirinktą B. Brazdžionio ar J. Vaičiūnaitės eilėraštį pristatymas, savos kūrybos skaitymai ir svarstymai, iš ko gimsta eilėraštis, atlikta dainapagal V. Mačernio sonetą, vaizdo klipo „Haiku pasaulis“ pristatymas ir aptarimas. Renginį organizavo mokytojos Alė Krinickienė ir Laimutė Martinkevičienė.






2017 m. balandžio 27 d., ketvirtadienis

Balandžio 27 dieną vyko gamtos ir tiksliųjų mokslų metodinė diena


Vyko atviros integruotos fizikos - matematikos (mok. E. Karneckas ir  mok. T. Dudėnaitė), matematikos - chemijos (mok. V. Dindienė ir mok. N. Gudelienė), praktinis užsiėmimas mokytojams (mok. G. Nalivaika), patirties sklaida ,,Kolega-kolegai" (mok. D. Gaidamavičienė), renginys mokiniams (mok. N. Jankovska ir mok. J. Nalivaikienė).
Nuoširdžiai dėkojame svečiams Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazijos Adutiškio skyriaus direktoriui Algirdui Uzialai, mokytojai Gražinai Lazdinienei, Švenčionėlių progimnazijos mokytojoms Janinai Mikėnienei, Rasai Nalivaikienei  už  pasidalijimą gerąja patirtimi, pastebėjimus, patarimus ir nuoširdų bendradarbiavimą
Integruotoje  matematikos - fizikos pamokoje ,,Harmoningai svyruojančio kūno greitis ir pagreitis" mokiniai, remiantis matematikos ir fizikos žiniomis apie išvestinę, apskaičiavo harmoningai svyruojančių kūnų greitį ir pagreitį. Vaizdo pamokos ištrauka, matematikos ir fizikos mokytojų aiškinimas bei  padalomojoje medžiagoje pateikti pavyzdžiai mokiniams padėjo dirbant poromis ir grupėse atlikti užduotis ir suprasti sudėtingą temą.
Integruotoje matematikos - chemijos pamokoje ,,Tirpalų uždaviniai" mokiniai aktyviai aiškinosi, sprendė pateiktus uždavinius bei įsivertino savo pažangą. 
Praktiniame užsiėmime ,3D technologijų taikymas ugdymo procese" metodinės dienos dalyviai susipažino su 3D technologijų istorija, praktine reikšme bei su mokytojo Gintaro Nalivaikos pagalba suprojektavo ir atspausdino raktų pakabukus.
Po pamokų aptarimo  D. Gasidamavičienė pristatė gimnazijos metodinę veiklą bei pasidalijo Švenčionėlių Mindaugo gimnazijos gamtos ir tiksliųjų mokslų metodinio būrelio sėkmėmis. 
Renginio ,,Linksmoji tiksliųjų ir gamtos mokslų estafetė" metu trys Švenčionėlių progimnazijos komandos ir trys Švenčionėlių Mindaugo gimnazijos pirmų klasių komandos lenktyniavo ieškodamos (pagal pateiktus nurodymus) užduočių stotelių bei rungėsi spręsdamos matematikos uždavinius, atlikdamios biologijos, chemijos, fizikos užduotis. Ačiū visiems mokiniams dalyvavusiems estafetėje ir žaidimo metu sužinojusiems įdomių faktų apie gamtos ir tiksliuosius mokslus.