2019 m. gegužės 2 d., ketvirtadienis


Vilhelmina Urbonienė vedė pamokas Los Andžele ir San Diege

2019-03-07 – 2019-03-25 Švenčionėlių Mindaugo gimnazijos  mokytoja Vilhelmina Urbonienė Amerikos Lietuvių bendruomenės kvietimu viešėjo Kalifornijoje. Kelionę moderavo radijo laidų vedėja Rima Stanelytė. Kovo 9 d. mokytoja dalyvavo Los Andželo šv. Kazimiero lituanistinėje mokykloje „Protmūšyje“, skirtame  Kovo 11-ajai paminėti, kur apdovanojo  nugalėtojus. Kovo 10 dieną mokytoja sveikino tautiečius Los Andželo bendruomenės namuose renginyje, skirtame Kovo -11-osios minėjimui , o kovo 12 d. susitiko su Lietuvos Respublikos generaliniu konsulu Dariumi Gaidžiu Lietuvos Respublikos generaliniame konsulate Los Andžele. Susitikimo metu buvo įteikta Švenčionėlių  Mindaugo gimnazijos direktorės Daivos Veronikos Gaidamavičienės  ir Kaltanėnų sporto ir turizmo centro direktoriaus Kęstučio Lisausko pasirašytos bendradarbiavimo sutartys bei Švenčionių rajono savivaldybės knyga apie Švenčionių rajoną. Vėliau mokytoja vedė intelektualų vakarą baleto mokyklos vadovės Eglės Špokaitės ir mokslininko Dainiaus Mačikėno namuose San Diege pamokas „Kas telpa širdutėje?“ ir „Gyvenimo kelias“  šeštadieninėje lietuviškoje šv. Kazimiero parapijos mokykloje Los Andžele. Dalyvavo  filmo  „Virš pilkų debesų“ peržiūroje ir analizėje su režisieriumi Mariumi Markevičiumi. Kovo 23 ir kovo 30 d. mokytoja Vilė kalbėjo Kalifornijos radijo laidose.
 Radijo laidos, kuriose kalbėjo mok. V. Urbonienė  įrašai:
Rima,radio,March23,2019.wav
 https://www.dropbox.com/…/Rima%2Cradio%2CMarch30%2C2019.wav…

2019 m. balandžio 30 d., antradienis


Apskritojo stalo diskusijų ciklas

Apskritojo stalo diskusija, skirta
rašytojo J. Tumo - Vaižganto 150-osioms gimimo metinėms

                 Balandžio 30 d. Nalšios muziejuje įvyko Švenčionių rajono mokinių Apskritojo stalo diskusija – Juozo Tumo- Vaižganto kūrybos komentuojamieji skaitymai, skirti 150-osioms rašytojo gimimo metinėms paminėti. Savitas įvadas į diskusiją –  II a klasės gimnazisto Jokūbo Jurkevičiaus skaitytas apysakos fragmentas  pagrindinio veikėjo Mykoliuko vidinė kelionė, dominuojanti ir visame kūrinyje. Renginyje dalyvavę visų rajono gimnazijų mokiniai gvildeno Vaižganto apysakos „Dėdės ir dėdienės“ problemiką bei sietį su šiandienos aktualijomis, tvirtino viešojo kalbėjimo, teksto analizės bei argumentavimo įgūdžius.   III c klasės gimnazisto Igno Molčanovo atlikta „Severiutės rauda“ įspūdingas renginio pabaigos akcentas.
Mokinius parengė lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Alė Krinickienė ir Asta Činčikienė.
                                  


      
                                  

2019 m. balandžio 27 d., šeštadienis

KALBŲ MOKOMĖS SAVIVALDŽIAI


Balandžio mėn. Švenčionėlių Mindaugo gimnazijos užsienio kalbų mokytojai suplanavo, pravedė ir aptarė užsienio kalbų metodinėje grupėje savivaldaus mokymosi pamoką "Velykos Lietuvoje". Dalijamės keletu fragmentų iš pamokos:


                   Pamokos tema - VELYKOS LIETUVOJE                                    
Pamokos uždavinys - remiantis duota  medžiaga bei internetinemis nuorodomis  pristatyti Velykų dienos tradicijas Lietuvoje  vienu iš pateiktų pristatymo būdų kalbant 2- 3 min. .(plakatas, video, Power Point pristatymas, teatralizuotas pasirodymas, dialogas ar kita) 

  1. Pamokos įvadas: mokytoja pristato pamokos temą, pateikia temos žodyną. (3-5 min.)
  2. Mokiniai naujus žodžius sudeda į pateiktus sakinius. (5 min.)
  3. Grupėse mokiniai,  pasirinkę vieną iš pristatymo būdų, ruošiasi kalbėti 2-3 min. apie Velykų dieną Lietuvoje, (15 min.)
  4. Mokiniai pristato Velykų dienos tradicijas Lietuvoje. (15 min.)
  5. Pamokos apibendrinimas. Refleksija, įsivertinimas. (5-7 min.)







2019 m. balandžio 9 d., antradienis

Metodinis užsiėmimas 
Gera pamoka. Įsivertinimas


Balandžio 9d. įvyko metodinis užsiėmimas, skirtas išbandytiems  mokinių įsivertinimo būdams, jų naudai mokiniui bei mokytojui  aptarti ir susitarti dėl naudotino/ų įsivertinimo modelio/ ių taikymo ugdymo procese. Įsivertinimo būdų taikymo patirtimi dalijosi įvairių dalykų mokytojai. Susitarta įsivertinimo būdus naudoti atsižvelgiant į dalyko specifiką bei ieškoti minimalių laiko sąnaudų reikalaujančių mokinių įsivertinimo galimybių

2019 m. kovo 31 d., sekmadienis

Anglų ir vokiečių k. mokytojos Zitos Karneckienės įsivertinimo pavyzdžiai



ĮSIVERTINIMUI:

INDIVIDUALUS ĮSIVERTINIMAS
1. Aš turėjau atlikti
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________


2. Man sekėsi
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________

3. Manau, man reikėtų stengtis
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________

ĮSIVERTINIMAS
3 svarbūs dalykai, kurių aš išmokau pamokoje:
.........................................................................................................................................
......................................................................................................................................... ......................................................................................................................................... ......................................................................................................................................... ......................................................................................................................................... .........................................................................................................................................
......................................................................................................................................... ......................................................................................................................................... .........................................................................................................................................
1–2 dalykai, kurių turėčiau pasimokyti:
.........................................................................................................................................
......................................................................................................................................... ......................................................................................................................................... ......................................................................................................................................... .........................................................................................................................................
1 dalykas, kurio aš visiškai nesupratau:
.........................................................................................................................................
......................................................................................................................................... ......................................................................................................................................... ......................................................................................................................................... .........................................................................................................................................

            SAVO VEIKLOS ĮSIVERTINIMAS   Klasė:                     Data:
                          Įvertinkite savo veiklą apibrėždami atitinkamą skaitmenį.
                                                                      Blogai                                       Labai gerai
1. ............................................                1               2               3               4                 5
2. ............................................                1               2               3               4                 5
3. ............................................                1               2               3               4                 5
4. ............................................                1               2               3               4                 5
5. ............................................                1               2               3               4                 5

Ką galiu padaryti, kad mokyčiausi geriau:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



                                             RAŠTO DARBŲ ĮSIVERTINIMO PAVYZDYS:


Name:………………
WRITING    -   SELF-EVALUATION

1. I can write formally/informally depending on the purpose and the reader.
2. I can write an essay, composition, informal letter, film/book review, e-mail, report, description of a person/place, in class on an assigned topic.
3. I can express ideas and arguments effectively when writing.
4. My essay is well organized (thesis sentence, topic sentences, supporting ideas with examples or data, summarizing information).
5. I use proper structuring (line spacing, proper margins, linking and signal words).
6. I can develop organized summary.
7. I can summarise in writing the information that was read/listened to.
8. I can use proper grammar, vocabulary, spelling and punctuation.
9. I can understand written instructions for a writing task.
 10. I can use indirect quotations.
11. In order to avoid repetition I can paraphrase correctly.
12. I avoid plagiarism.
13. I use a variety of sentence types.
14. I use the variety of lexical structures.


IN ORDER TO IMPROVE MY PERFORMANCE, NEXT TIME I…..

Anglų kalbos mokytoja Zita Karneckienė

2019 m. kovo 11 d., pirmadienis

Apskritojo stalo diskusijų ciklas

Integruota Apskritojo stalo diskusija „Tautos kalba yra valstybės pamatas“

          Kovo 7 d., Lietuvos valstybingumo tarpušvenčiu, gimnazijos konferencijų salėje, įspūdingai  nuskambėjus Igno Molčanovo atliekamai dainai „Gimtoji kalba“ (žodžiai-J. Degutytės, muzika-I. Molčanovo), įvyko integruota Apskritojo stalo diskusija tema „Tautos kalba yra valstybės pamatas“. Lietuvių kalbos dienoms, Tarptautinei gimtosios kalbos dienai skirtame renginyje dalyvavo  rašytojas, literatūrologas, humanitarinių mokslų daktaras, Vilniaus universiteto Lietuvių literatūros katedros docentas Regimantas Tamošaitis bei lietuvių lingvistas, daktaras, docentas, VU profesorius Vytautas Kardelis, gimnazijos IIa, Iab  klasių mokiniai bei svečiai iš Švenčionių Zigmo Žemaičio gimnazijos. 
     Diskusijoje aptartas kalbos ir valstybės santykis keičiantis Lietuvos istorijos laikotarpiams, svarstyta lietuvių kalbos situacija šiandien, aktualizuotas žmogaus ir kalbos ryšys. Anot Regimanto Tamošaičio, kalba  yra ne tik komunikacijos, bet ir asmens tapatumo, saviraiškos bei tautos kultūros išraiška. Diskusiją, inicijuotą gimnazijos direktorės Daivos-Veronikos Gaidamavičienės, moderavo II a klasės mokiniai Mantas Janušas, Jokūbas Jurkevičius bei Gytis Andreikėnas, organizavo lietuvių kalbos mokytoja Alė Krinickienė ir istorijos mokytoja Daiva Uzialienė.


2019 m. vasario 21 d., ketvirtadienis

Metodinis užsiėmimas
Mokinių pasiekimų gerinimo priemonės

          Vasario 19 d. įvykusio    metodinio   užsiėmimo metu tartasi, kaip gerinti mokinių pasiekimus.  Dirbdami mišriose dalykinėse  grupėse mokytojai  formulavo ir pristatė į rezultatą orientuotą pamokos uždavinį. Dalykų mokytojai taip pat aptarė ir pateikė svarstyti  mokinių įsivertinimo būdus bei pavyzdžius.

2018 m. gruodžio 26 d., trečiadienis

Iš anglų ir vokiečių kalbų mokytojos Zitos Karneckienės pamokų:



ĮSIVERTINIMO BŪDAI:

Iš mokytojos B. Radziulienės pamokos:

SAVIVALDAUS MOKYMOSI BŪDAS:
Tema: Asmeninio laiško rašymas
Klasė 3 B1
Pamokos tikslas: Mokiniai, išsikėlę individualų mokymosi tikslą, patobulins laiško rašymo gebėjimus
Mokiniai jau yra parašę laišką, už kurį buvo įvertinti. Praeitą pamoką vyko klaidų analizė, tačiau mokytoja šiandien neima naujos  temos, o pamoką skiria savivaldžiam mokymuisi: mokiniai išsikelia tikslą, (taip netiesiogiai diferencijuojama užduotis) ką per 30 minučių patobulins: pvz. 5 mokiniai išsikelia tikslą išmokti be klaidų parašyti dvi įžangos frazes, kurias galima pritaikyti bet kuriame laiške, 4 mokiniai teigia, kad mokysis rašyti to paties laiško dėstymo dalį (vėl diferencijavimas, kurį pasirenka patys mokiniai), kad užsifiksuotų laiške vartojami diskurso žymekliai ir 2 mokiniai išsikelia tikslą išmokti be klaidų parašyti  2 pabaigos sakinius, kurie gali būti vartojami bet kuriame laiške. Mokytoja pasako, kad , jeigu mokiniai pasieks užsibrėžtą tikslą, rašydami kitą laišką jau turės 1 balą iš 10. Tai motyvuoja visus  mokinius. Per pamoką mokiniai dirba: juodraštyje daug kartų rašo sakinius, po to, tikrinasi , žiūrėdami į ištaisytą laišką, ar teisingai parašė.  Po 30 minučių, mokiniai pasiima ankstesnį, ištaisytą laišką ir patys tikrinasi, ar pavyko pasiekti tikslą (įsivertina). Pamokos pabaigoje mokytoja surenka jau mokinių pasitikrintus darbus (sakinius), kuriuos ištikrins (ar mokiniai nepaliko klaidų) ir kitą pamoką pasakys mokiniams, ar jie gaus vieną balą (vertinimas).

2018 m. lapkričio 28 d., trečiadienis




Praktinis užsiėmimas ,,Tradicinių ir inovatyvių metodų dermė, skatinanti savivaldų mokymąsi“                  


Lapkričio 28d. įvyko metodinės tarybos praktinis užsiėmimas  „Tradicinių ir inovatyvių metodų dermė, skatinanti savivaldų mokymąsi“.                   
Etnokultūros pamoką mokytojams tema „Skaistaturgis. Ką perduosime ateinančioms kartoms?“ vedė lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Alė Krinickienė ir etikos mokytoja metodininkė Vilhelmina Urbonienė.
Pamokoje taikytas išmokimo metodas - atvejo analizė.
Pamokos uždavinys- remiantis duota  medžiaga bei internetinėmis nuorodomis pasirinktoje vietoje  išanalizuoti pateiktą atvejį pagal skirtingų lygių klausimus ir savo įžvalgas pateikti pasirinkta forma.
Grupių darbas - atvejo „Skaistaturgis - ateinančioms kartoms: kas?ką?/kaip?/kodėl?“ analizė -  vyko  skirtingose vietose: bibliotekoje, muziejuje, informacinių technologijų, dailės, muzikos kabinetuose. 
Grupių įžvalgos pristatytos kūrybiškai ir inovatyviai - improvizacija, situacijų žaidimu, vaizdo klipu, vaizdo pranešimu.
Įsivertinimas- refleksija - Darbo rėmeliai.  

2018 m. lapkričio 12 d., pirmadienis