2019 m. gruodžio 3 d., antradienis

Tėvų klubas "Ar pažįstu savo vaiką? Kaip suvaldyti stresą?"


2019-11-09 vyko Tėvų klubo apskritojo stalo diskusija ,,Ar pažįstu savo vaiką? Kaip suvaldyti stresą?“  Užsiėmime dalyvavo 1-4 klasių tėvai, kurie atliko savo vaiko pažinimo testus ,,Kelionė į save“, ,,Ar valdau stresą?“, ,,Mano vaiko -  tėvo santykių kelias“.

Atlikę testus, tėvai diskutavo , apibendrino gautus atsakymus, pasidalino gerąja patirtimi, patarė vieni kitiems kaip spręsti vieną ar kitą problemą, iškilusią šeimoje ar mokykloje. Tėvai teigiamai atsiliepė apie klubo užsiėmimą ir pasiūlė vėl susitikti ateityje.




.

2019 m. spalio 23 d., trečiadienis

Gerosios patirties sklaida klube „Diagnozė - mokytojas“


Spalio 22 d. įvyko klubo „Diagnozė - mokytojas“ užsiėmimas tema „Tyrimo testų rengimo metodika“. Informatikos mokytojas metodininkas Gintaras Nalivaika dalijosi praktine tyrimo testų rengimo patirtimi. Dalyvavusieji užsiėmime mokytojai turėjo galimybę praktiškai išbandyti tyrimo testų rengimo būdus.

2019 m. spalio 21 d., pirmadienis

Metodinės tarybos susirinkimas

Metodinė taryba aprobavo tyrimo „Mokinių įsivertinimo poveikis mokymosi motyvacijai ir rezultatams“ duomenis ir teikia išvadas bei rekomendacijas:
1. Mokiniai įsivertinimą suvokia kaip paties mokinio ugdymosi proceso, pasiekimų ir pažangos stebėjimą, vertinimą ir apmąstymą, nusimatant tolesnius mokymosi žingsnius.
2. Įsivertinimas nedidina mokymosi motyvacijos, tačiau padeda tobulinti gebėjimus ir gerinti pasiekimus. 

3. Įsivertinimas paveikiausias išėjus skyrių/ modulį.
4. Įsivertinimas/ refleksija yra/ gali būti pamokos pabaigoje/pusmečio pabaigoje.


2019 m. spalio 20 d., sekmadienis





Biologijos pamoka  netradicinėje erdvėje

Spalio 18d. dešimtų klasių mokiniams biologijos pamoka vyko prie Šundės upelio. Mokiniai, išanalizavę pateiktą informaciją, dirbdami porose,  iliustravo ekologines sąvokas 3-5 fotonuotraukomis, padarytomis pamokos metu prie Šundės upelio. 
Refleksijos metu mokiniai teigė, kad jiems ,,patiko dirbti gamtoje“, ,,buvo įdomu patiems planuoti savo darbą", ,,buvo aišku, nes matėme realius vaizdus“, ,,supratome, kad sąvokos apibūdina tai, kas gamtoje yra matoma“, ,,žinant teoriją žmogus kitaip supranta gamtą ir jos kitimą“, ,,pamokos metu pamatėme mišką ir upelį kitaip“. Mokytoja džiaugėsi, kad mokiniai dirbo atsakingai, motyvuotai, noriai aiškinosi, ieškojo ir teisingai atliko pateiktas užduotis. Namuose mokiniai sukurs savo nuotraukomis iliustruotą ekologinių sąvokų žodyną bei kartu su klasės draugais įvertins atliktą darbą.

2019 m. spalio 11 d., penktadienis

Apskritojo stalo diskusijų ciklas


Apskritojo stalo diskusija 
„Atrasti kitą - tai atrasti save“

Spalio 9 d. gimnazijos konferencijų salėje įvyko apskritojo stalo diskusija  tema „Atrasti kitą - tai atrasti save“, kurią moderavo Ia klasės mokinės Akvilė Poraikaitė ir Viktorija Trapikaitė. Joje  dalyvavusieji I-III klasių mokiniai aptarė  savikūros,  saviraiškos  būdus, skatinančius tikėjimą ir pasitikėjimą. Gimnazistai nutarė, jog svarbu ir pravartu savo gebėjimais dalintis su kitais, norinčiais siekti, tobulėti, įgyvendinti svajones. Ryšio su kitais svarbą savižinai  mokiniai  akcentavo aptardami vertybių kortelę  iš mokytojos V. Urbonienės metodinio rinkinio ,,Atrask savyje kitą":  save atrandame tik mokydamiesi vieni iš kitų.
Diskusiją inicijavo lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Alė Krinickienė ir etikos mokytoja Vilhelmina Urbonienė

Virus-free. www.avast.com

2019 m. spalio 1 d., antradienis

MT tyrimas 
Mokinių įsivertinimo poveikis mokymosi motyvacijai ir rezultatams
 (dalyviai – II-III klasių mokiniai) 

Pažymėkite teisingą/us atsakymą/us.
 1. Kas, Jūsų nuomone, yra įsivertinimas? 
                   a) paties mokinio ugdymosi proceso, pasiekimų ir pažangos stebėjimas, vertinimas ir apmąstymas, nusimatant tolesnius mokymosi žingsnius, 
b) paties mokinio daromi sprendimai apie daromą pažangą ir pasiekimus, 
c) savianalizė, kaip dabartinių pasiekimų lyginimas su ankstesniais, 
d) tolimesnių tikslų ir strategijų numatymas. 
2.  Įsivertinimas yra paveikus, kai vyksta
 a) pamokos eigoje, 
 b) pamokos pabaigoje, 
c) baigus skyrių/ modulį, 
d) prieš kontrolinį darbą,
 e) pusmečio pabaigoje, 
f) mokslo metų pabaigoje, 
 3. Įsivertinimas svarbus, nes 
a) akcentuoja teisingus savo įgūdžių, gebėjimų vertinimo poreikius, 
b)stiprina norą siekti, tobulėti, 
c) skatina mokymosi motyvaciją, 
d)gerina mokymosi rezultatus, 
e) sustiprina savo vertės pajautimą. 
 4. Ar įsivertinimas padeda 
 a) patirti sėkmę
 Taip
 Ne
 Nežinau 
 b) tobulinti savo gebėjimus 
Taip 
Ne 
Nežinau 
 c) kelti mokymosi motyvaciją
 Taip
 Ne 
Nežinau 
 d) įvertinti savo pasiekimus 
Taip
 Ne
 Nežinau 
 Parengė: A. Krinickienė, G. Nalivaika

2019 m. rugsėjo 30 d., pirmadienis

Metodinės tarybos posėdis

   2019 m. rugsėjo 25 d. įvyko gimnazijos  metodinės tarybos posėdis, kuriame aprobuotas tyrimo „Mokinių įsivertinimo poveikis mokymosi motyvacijai ir rezultatams“ klausimynas bei aptarta  kolegialaus mokymosi būdai bei galimybės. Nutarta tyrimą „Mokinių įsivertinimo poveikis mokymosi motyvacijai ir rezultatams“ pateikti II-III klasių mokiniams spalio 26-30d. Kolegialiai  mokytis susitarta  pagal poreikius atsižvelgiant į metodinių grupių veiklos planuose numatytus būdus bei galimybes.

2019 m. rugpjūčio 31 d., šeštadienis


Mokytojau,

Duok mokiniui sparnus,
kad jis galėtų jausti, kurti, džiaugtis ir stebėtis,
kad norėtų laime dalytis su kitais.

Duok mokiniui sparnus,
kad jis galėtų skristi tik jam vienam aiškia kryptimi,
taip aukštai, kaip jis pats panorės.

Duok mokiniui sparnus
ir pakilk šiam skrydžiui drauge.
Pajusk savo galimybes,
klausykis, stebėk, kurk gyvenimą
ir mokyk šito kitus.

(Iš Eigil Kjaergaard ir Rimos Martinėnienės  knygos "Nepaprastas pavasaris")


2019 m. birželio 7 d., penktadienis


Apskritojo stalo diskusijų ciklas

Integruota  Apskritojo stalo diskusija
„Labanoro girios likimas“

.Birželio 6 dieną gimnazijoje įvyko integruota apskritojo stalo diskusija „Labanoro girios likimas“. Joje  dalyvavo VĮ Valstybinių miškų urėdijos Švenčionėlių regioninio padalinio vadovas Giedrius Grincevičius, viešųjų pirkimų inžinierė Ona Gylienė, vyriausias miškininkas Remigijus Zemlevičius bei 1-3 klasių gimnazistai.  Švenčionėlių regioninio padalinio vadovas Giedrius Grincevičius pristatė Švenčionėlių urėdijos miškų schemą. Kadangi  gyventojams svarbu žinoti,  kad jų naudojama mediena ir medienos gaminiai kilę iš miškų,  naudojamų nepažeidžiant aplinkosaugos, socialinių ir ekonominių standartų, Ona Gylienė akcentavo, kad VĮ Švenčionėlių miškų urėdijai įteiktas FSC® sertifikatas, reiškiantis, jog urėdijos valstybiniai miškai tvarkomi pagal griežtus aplinkosaugos, socialinius ir ekonominius standartus, urėdijos vykdoma veikla atitinka nacionalinius teisės aktus ir tarptautinius reikalavimus. Giedrius Grincevičius išsamiai atsakė į mokinių klausimus apie  Labanoro girios likimą - iškirstų plotų atsodinimą, priežiūrą, miškų kirtimo pasekmes gyvūnams, augalams ir jų buveinėms. VĮ Valstybinių miškų urėdijos Švenčionėlių regioninio padalinio specialistų teigia, jog moksliniai faktai, praktiniai pavyzdžiai įrodo, kad Lietuvoje miškai tvarkomi atsakingai,  darbai vykdomi pagal pasaulinius standartus, garantuojančius miškų išsaugojimą ateities kartoms.
Diskusiją moderavo IIb klasės mokinės Erika Čaikinaitė ir Gabrielė Michnovič. Renginį organizavo biologijos mokytoja Daiva Gaidamavičienė ir chemijos mokytoja Nijolė Gudelienė.

2019 m. birželio 5 d., trečiadienis

Integruota pamoka
„Gamtos ir istorijos objektų poetizavimas padavimuose“


Birželio 4 d. Iab klasės mokiniai dalyvavo integruotoje lietuvių kalbos, istorijos ir geografijos pamokoje „Gamtos ir istorijos objektų poetizavimas padavimuose“. Pagal pateiktus klausimus analizuodami bei lygindami skirtingų stilių tekstus dirbdami grupėmis mokiniai savarankiškai aiškinosi geografinę pateikto piliakalnio padėtį, istorinę jo paskirtį bei pastarųjų poetizavimo   padavime būdus ir priemones. Mokiniai  pristatė parengtas   integruotas įžvalgas: ar pateiktąjį padavimą būtų galima  pavadinti metraščiu.
Pamoką vedė lietuvių kalbos mokytoja Alė Krinickienė ir geografijos mokytoja Jurgita Politienė. 



2019 m. gegužės 22 d., trečiadienis



Praktinis užsiėmimas

„Įsivertinimas vertinimo procese“


Gegužės 22 d. įvykusiame  praktiniame užsiėmime aptarta reguliaraus įsivertinimo nauda mokiniui bei mokytojui ir tartasi dėl įsivertinimo būdų, laiko ir vietos ugdymo procese bei įtakos vertinimui. Diskusijoje dalyvavę skirtingų dalykų mokytojai pateikė savo įžvalgas, pastebėjimus  apie įsivertinimo vaidmenį ugdymo bei vertinimo procese: įsivertindamas mokinys turi akivaizdesnę galimybę pamatyti savo gebėjimų lygį, pajaučia atsakomybę už mokymosi rezultatus, o mokytojui lengviau dirbti kryptingai. Todėl įsivertinimas yra/ gali būti  pagalba ugdant/is. Įsivertinimą pamokos pabaigoje ir/ar išėjus skyrių mokytojas organizuoja savo nuožiūra, atsižvelgdamas į dalyko, klasės specifiką, temos/ skyriaus turinį.